Restgarnsvantar nr2

När jag ändå är håller på med att visa upp vantar gjort av restgarn är det väl lika bra att visa det här paret också. De är inte direkt några skönheter. Jag kan inte säga att jag tycker de är fula, men de faller definitivt inte under kategorin vackra. Det är väl någonting däremellan.  Jag funderade på om jag ens skulle visa upp dem. Men det är ju trots restgarns vantar detta inlägg handlar om så jag får väl visa en bild på dem också. Nu när jag har konstaterat att de inte tillhör den finare samlingen måste jag ändå passa på att ge dem lite beröm. De är otroligt varma och sköna!



De är gjorda av en salig blandning av garntyper, så jag var lite fundersam hur de skulle se ut efter första tvätten. Av egen erfarenhet vet jag att det inte alltid blir så lyckat att blanda olika typer av garn på det här sättet. Men de höll sig, både formmässigt och storleksmässigt. Och det om något borde väl ge dem ett litet extra plus i kanten.

//Kickan

Kommentarer
Postat av: Nina m

Stickar du mössor? Jag behöver en bra mössa som går att knyta med öron till min 9 mån baby. Gåre att beställa?;)

2010-10-17 @ 19:19:43
Postat av: Kickan

Ibland brukar jag sticka mössor. jag tar 120 kr + kostnaden för garnet.

2010-10-23 @ 11:05:56
URL: http://denlillatrasdockan.blogg.s

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0