Sjalar

Jag har fått dille på sjalar. Det brukar bli så ibland. Jag hittar något som jag tycker är riktigt roligt att göra och så gör jag flera stycken. Nu är det som sagt sjalar. Det började när vi kom hem från Stockholm efter stick- och symässan med en STOR resväska fylld med garn. Först var det bara enkla sjalar gjorda med enbart rätstickning. Det blev några stycken innan jag blev less på sjalar. Sen kom Lina med ett riktigt trevligt mönster på en sjal, och så var det kört igen.  Fast den här gången har jag lovat mig själv att bara göra två stycken…eller tre. Inte mer än fyra i alla fall.



Sjalarna som är gjorda enbart med rätstickning.


Den mönstrade sjalen. Bjuder på en närbild av mönstret också. Jag har använt grön glittertråd när jag stickade sjalen, men det syns inte riktigt på fotot. Fin är den i alla fall.

//Kickan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0