Mina nya vinterfavoriter

Jag har haft ett par lappskor när jag var liten. Om sanningen ska fram minns jag väl inte direkt vad jag tyckte om dem då, men enligt mamma användes de flitigt av alla oss syskon (de gick i arv). Sen har jag väl inte riktigt tänkt desto mer på det tills mamma fick ett par som hon prisade högt och ljudligt för dess förmåga att hålla fötterna torra och varma de kalla vintermånaderna. Genast började jag fundera på om jag också skulle införskaffa mig ett par. Jag blir ganska lätt kall om fötterna när det är vinter och precis som de flesta andra avskyr jag att ha kalla fötter. Jag erkänner att mina planer stannade vid funderingar, längre än så kom jag aldrig. Tills någonting otroligt hände! Jag tror det var förra året som mamma fick reda på att det gick en kurs i Finland där man lärde sig sy lappskor och när hon frågade mig om jag ville följa med var jag direkt med på noterna.




Mina skor är inte helt perfekta, de har en del skavanker. Men jag älskar mina håriga skor! Alla dess "fel" gör dem mera personliga, de har en alldeles speciell och unik Angelica-prägel. Och mina fötter är aldrig kalla när jag har på mig dem.

//Kickan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0